Je herinnert je vast nog wel die keer dat 2 Nederlandse jongens bij Area 51 in Amerika opgepakt werden omdat ze het zwaar beveiligde terrein binnen waren gedrongen! De bekende YouTubers waren op reis en het leek ze leuk om naast Las Vegas ook wat van Area 51 te laten zien. Hun gezamenlijke 1 miljoen volgers wachtten vol spanning af. Voor de vloggers liep het avontuur gelukkig met een sisser af, maar aan aandacht hadden ze geen gebrek!
Bovenstaande laat zien hoe globetrotters een heel publiek mee kunnen nemen tijdens hun reis. Bloggers, vloggers, YouTubers en social media influencers met een grote achterban hebben een groot bereik bij influencer marketing. Misdragingen zijn natuurlijk niet de bedoeling, maar op de juiste manier kunnen influencers marketeers veel voordelen bieden. De mond-tot-mondreclame van de 21e eeuw!
Bij influencer marketing werken marketeers samen met een influencer met een grote online achterban. Denk aan winacties of gesponsorde content op het platform van een influencer. Influencers worden door vele volgers als voorbeeld gezien en kunnen dan ook invloed uitoefenen op hun volgers, door ze bijvoorbeeld een bepaald merk aan te prijzen. Deze ‘onafhankelijke’ influencers hebben in de ogen van hun volgers een hoge mate van betrouwbaarheid, waardoor influencer marketing efficiënter kan zijn dan traditionele marketing.
Wil jij advertentieruimte inkopen op één van de kanalen van een binnen de reisbranche bekende influencer? We brengen je via ons netwerk graag in contact met bloggers met een grote online achterban. Iemand die in contact staat met de doelgroep van jouw merk, met volgers die een bepaald interessegebied hebben. Afhankelijk van het doel en het budget kiezen we een geschikte blogger. Vervolgens zal hij of zij een blogartikel of review schrijven over jouw merk of met een link naar jouw merk erin of een winactie organiseren. Op deze manier komt je merk positief onder de aandacht bij jouw doelgroep en zal er traffic naar de gewenste pagina gecreëerd worden, wat weer zorgt voor meer conversies.